пʼятниця, 28 січня 2022 р.

Із спогадів моєї матері, здому Гуль Марії Федорівни (1903 р. нар. +1965)

 Дорогі, буду Вас знайомити з поезією світлої пам'яті моєї парафіянки Чорної Наталії Михайлівни з с. Йосипівка, котра все своє свідоме життя присвятила педагогічній праці.


Із спогадів моєї матері, здому Гуль Марії Федорівни (1903 р. нар. +1965)


1914 - ий. Війна.

Сім'я велика, діда нема.

В Америці дід гроші заробляє, 

А вдома сім'я бідує, з голоду конає.

Поле толокою лежить,

Коні забрали, нічим робить, 

Навіть корівки не осталось,

Все вояки забрали.

Не на життя, на смерть війна.

Село згоріло, села нема.

Дерево і солома - 

Полумінь: Содома і Гомора.

На подвір'ї лише піч.

Найгірше, коли прийде ніч.

В стайні жили, 

На соломі діти тулили.

По ровах трупи і ранені валялись

- Добите! - людей благали. 

Кинулась епідемія.

Не знаю: холера чи чума, 

Не одному життя обірвала вона.

Цілі сім'ї вимирали.

Ніхто трун не робив, 

По кілька мерців

На воза клали

І так щодня.

Безпросвіток, тьма.

Хто остався,

Той по-чорному набідувався:

Ні їсти, ні вдягнутись,

Ні обігрітись, ні взутись.

Біда. От що значить - 

Війна.


Автор, Чорна Наталія Михайлівна, вчитель, с. Йосипівка 2001 р.Б. (Наталія Михайлівна, була переселена у 1946 році з Рижкової Волі, Польща)

© Copyright