четвер, 29 лютого 2024 р.

Покликання пророка

 https://youtu.be/gSNfYnhMMME?feature=shared

На початку говорить пані доктор Данута П'єкаж, що постарається дати короткий опис книги Одкровення. В 10 главі знаходимо опис покликання Одкров. 10, 1-11. "...і поставив ногу свою праву на море, а ліву на землю." Що означає те і на морі та на землі? Те, що послання стосуватиметься цілого світу. Ангел говорить, що Божі пророцтва вже здійснюються та дає св. Іванові книжечку, котру він має з'їсти. (Пророк Єремія теж з'їдає книжечку, додає вона)

Коли Господь Бог кличе пророка, то робить щось дуже дивне, вкладає своє Слово де, в уста? Шановне панство, чи хтось з Вас слухає устами? Тут вкладає до уст! Щоби ти міг бути автентичним пророком, тому мусиш це Слово з'їсти, воно мусить стати частиною тебе.

Бо для чого є потрібний пророк? Щоби надати Слову Божому людської форми та щоб бути зрозумілим. Це Слово має бути близьке нам! А в пророка Єзекиїла знаходимо, що Слово має подвійний смак. Бо Слово Бога є солодке, але наслідки Його проповіді бувають дуже гіркими. 

В главі 11 книги Одкровення іде мова про "храм Божий" - у битві із силами зла Церква отримає перемогу, але треба рахуватися з тим, що будуть певні втрати. "І подам двом свідкам моїм і пророкуватимуть...." Еґзеґети думали про пророків Мойсея, Іллю і тд. Однак це є особи пов'язані з Церквою, з християнством. В тексті читаємо, що "свідків є два", якщо би був лише один свідок, то свідчення його не було б вірогідним. (‭‭Вiд Iвана 5:36-37

Але Я маю свідчення більше за Іванове, бо ті справи, що Отець Мені дав, щоб Я виконав їх, ті справи, що Я їх чиню, самі свідчать про Мене, що Отець Мене послав! Та й Отець, що послав Мене, Сам засвідчив про Мене; але ви ані голосу Його не чули ніколи, ані виду Його не бачили.)

"Два свідки" - це є свідчення Церкви!

Якщо би хтось хотів завдати їм шкоди, то вогонь виходить із їх уст і пожирає, знищує ворогів. І тут пояснює, ніхто не хоче когось знищувати, але такою є сила їхнього свідчення.

Один французький філософ поставив запитання: "Задля чого гине мученик?" - Мученик не гине через факт, що його не зрозуміли, але через те, що його вороги "зрозуміли краще", аніж свої. Мученик гине, бо вороги сприйняли загрозливим його Слово і як таке, якого не можливо є зносити. Ось сила свідка! (Др. Данута П'єкаж / dr. Danuta Piekarz)

Переклав о. Іван Зозуля