Проблема гармонійного розвитку особистості школяра – одна з найактуальніших у реалізації концепції Нової української школи. Людина – духовна істота, вона прагне не тільки до фізичного розвитку, а й до духовного становлення. Ідея актуалізації духовного потенціалу особистості у процесі навчання та виховання в школі набувають дедалі більшої популярності у наш час. Особливого значення у цьому процесі набуває християнський практикум на уроках основ християнської етики як діяльнісно – зорієнтований прийом формування духовної компетентності школярів. Про структуру, алгоритм та тематику практикуму у 5- 9 класах йшлося на вебінарі «Християнський практикум – практикум доброчесності». Консультант з питань методичного супроводу викладання основ християнської етики Ковальчук Любов розробила примірну тематику практикуму. Особливо наголосила на діяльнісно – зорієнтованих завданнях: благодійних акціях, моделюванні ситуацій відповідно до тем, перегляд з наступним обговоренням художніх і документальних фільмів, складання тематичних буклетів, інтегрованих уроках
Бути чесним означає бути відкритим, довіряти та бути достойним довіри. Бути доброчесним означає відстоювати те, у що віриш, що є правильним, що є найвищою цінністю. Цінності існуються в прояві. Саме про такий підхід у системному духовному зрості кожної людини наголошував у своєму виступі «Основи духовного життя» о. Іван Зозуля, голова комісії з питань освіти Тернопільсько – Зборівської Архиєпархії УГКЦ. Він розставив основні акценти на формуванні системи духовного зросту людини, школяра:
- якщо дитина в школі вчиться від випадку до випадку, знання її будуть опосередковані, далекі від системних. Так і з духовністю. Потрібна щоденна клопітка наполеглива праця, щоб проживати кожен момент свого життя в любові.
- важливо навчити дітей любити не лише ближнього, але й роботу, яку виконуєш. «Жодна справжня чеснота не може існувати без любові»,- писав Св. Тома Аквінський. Любити – дарувати себе повністю Богу і вибраній справі – головне покликання кожного землянина;
- людина віри повинна боротись із зарозумілістю і недбальством. А ще… духовне життя неможливе без покори.
Учасники вебінару звернулись з проханням до отця Івана Зозулі відновити реколекції для вчителів основ християнської етики.
Повідомила п. Любов Ковальчук, Консультант ТКМЦНОІМ.